Kategorier
Uncategorized

Boris Lennerhov, VD Gekås Ullared – Framgångsreceptet för en blomstrande tillväxt

Gekås Ullared levererar en av Sveriges absolut bästa kundupplevelser. Hur? Genom engagemang, goda exempel och lyhördhet.

Boris Lennerhov, före detta och tillförordnad VD för Gekås Ullared berättar om hur Gekås blivit det turistmål det är idag. Att skapa engagemang bland medarbetare, prata med medarbetare och kunder dagligen samt att föregå med gott exempel är Boris framgångsrecept. På så sätt skapar han handlingskraft i organisationen och har stenkoll på vad kunderna vill ha. 

Lyssna på avsnittet på Spotify eller i valfri poddapp.

Kategorier
Uncategorized

Danji – Storyn om Danji och framtidens kundupplevelsehantering

Äntligen ett efterfrågat avsnitt om Danji. Elin Öster och Ingela Mauritzon levererar historien om hur Danji grundades. Hur kommer det sig egentligen att det blev just kundupplevelse? Och hur ställer sig organisationen sig till den digitalisering som de går igenom? Elin och Ingela ger dig dessutom sina bästa tips på hur du snabbt och enkelt lär känna din kund bättre redan idag.

Kategorier
Uncategorized

Carolina Emanuelson -Arbetsförmedlingen

I veckans avsnitt berättar Carolina Emanuelson, talent manager, om upplevelsen av Arbetsförmedlingen. Hon berättar om hur man kan jobba med employer branding i en organisation som också samtidigt arbetar med sitt varumärke i samhället i stort.

Kategorier
Uncategorized

Magdalena Nour MINE – Hur kan Sverige ta vara på hela sin arbetskraft?

Idag gästas vi på kundupplevelsepodden av Magdalena Nour, VD på Mine baserat i Malmö. Mine hjälper utländska akademiker att slå sig in på den Svenska arbetsmarknaden. Hon berättar i detalj hur mycket potential i den arbetskraft som finns, och hur vi kan göra för att ta vara på den. 

Kategorier
Uncategorized

Hur du verkligen kan lära dig att gå i andras skor!

Hannah Lemoine och Johanna Buchholtz driver kommunikationsbyrån PK-Byrån vars fokus är inkludering. I dagens avsnitt berättar de om Andra(s) perspektiv, spelet de tagit fram för näringslivet som skapar förståelse för intersektionalitetsperspektivet, inkludering och antidiskriminering. Du får lära dig allt om detta, plus lite om drakar och demoner. Länk nedan:

Kategorier
Employee Experience

Framtidens inkluderande rekrytering

Kundupplevelsepodden gästas idag av Elin Öberg Mårtenzon och Rebecca Henriksson. Elin är VD för teknologibolaget Tengai Unbiased och Rebecca är kundansvarig i södra Sverige hos TNG, ett rekryteringsföretag som fokuserar på inkluderande rekrytering. Vi diskuterar bakgrunden bakom roboten Tengai, vad fördomsfri rekrytering innebär, och hur framtidens rekryteringsupplevelse kommer att vara!  

Kategorier
Uncategorized

Kan man skapa en bra kundupplevelse och samtidigt rädda klimatet?

Daniel Gillan, medgrundare på FoodFighters berättar om hur allt började med en burk honung. Ska det behöva vara så svårt att köpa klimatsmart honung? Och vad betyder alla de där miljömärkningarna? Han bestämde sig för att, tillsammans med sin kompanjon Sanna, ta saken i egna händer.

I Kundupplevelsepoddens avsnitt med Daniel Gillan får ni reda på hur viktig kundupplevelsen är för att göra det enkelt att handla hållbart.

Kategorier
Uncategorized

How to keep employees engaged during a pandemic

English episode:
Molly Sterlacci works with Employer Branding at SONY electronics. She shares some great advice on how to keep employees engaged when they work from home. What adjustments need to me made and to what extent can we strengthen culture?

Kategorier
Uncategorized

Tänk till innan du skickar ut en kundenkät

Katarina Graffman är affilierad forskare vid institutionen för kulturantropologi och etnologi. Hon är dessutom författare, föreläsare och har hjälpt ett stort antal organisationer att bättre förstå sina kunder. Hon diskuterar sin metod, varför den är relevant och hur företag kan tänka innan de bestämmer sig för att göra ännu en kundenkät. Läs mer om Katarina på hennes hemsida: https://www.inculture.com/

Hennes senaste bok:
På spaning efter den tid som kommer.
 Bubblor, skam och andra fenomen.
 (2020)

Katarinas blogg:
https://www.resume.se/blogg/katarina-och-jacob/

Kategorier
Uncategorized

Att skapa upplevelser i kyrkan

Om detta spännande ämne pratar Lunds stifts biskop Johan Tyrberg i Kundupplevelsepodden. I avsnittet får vi reda på varför han valde Svenska Kyrkan som arbetsgivare och vad det är som gör Lunds stift speciellt.

Johan har en lång erfarenhet att av möta människors upplevelser. Han berättar om hur man kan förhålla sig till att människor har helt olika upplevelser trots att de varit med om precis samma sak.

Speciellt intressant tyckte Elin som intervjuade det var att få reda på hur kyrkans roll genom historien sett ut. Lyssna på ett något annorlunda men ack så grymt avsnitt av Kundupplevelsepodden.


  Ser du hellre avsnittet på YouTube?

Tada!